Ekstern markedsavdeling – er det bedre å outsource enn å ansette?

Markisemannen_createurene
Markisemannen vurderte å ansette en ekstra person som markedsansvarlig i 2015. Createurenes forslag om å ta ansvar for alle markedsaktiviteter ble en lønnsom løsning.

Vi har hatt stor suksess som Markisemannens eksterne markedsavdeling siden oppstart. Gjennom tverrfaglige kompetanse innenfor langt flere områder enn hva én person kunne dekke ga vår hybridbyråløsning god ROI.
 

Et fullservice hybridbyrå bidrar til å utnytte potensialet

Markisemannen leverer alt innenfor utvendig og innvendig solskjerming. De har avdelinger flere steder i landet, og har flere showrooms. Ambisjonene var og er svært høye, og det å ta en større markedsandel og vokse har alltid vært en stor drivkraft. 
 
Createurene er et hybridbyrå som har bidratt sterkt til å utnytte markedspotensialet til Markisemannen. Vårt ansvar er fordelt over et bredt spekter av arbeidsoppgaver.

Hva er et hybridbyrå?
 

Createurene har levert følgende:

  • Kampanjer
  • Radioreklame
  • TV-reklame/filmproduksjon
  • Omstrukturering og oppdatering av nettside
  • Tekstskriving for web
  • Søkemotoroptimalisering
  • Digital markedsføring
  • Sosiale medier
  • Prosjektledelse
  • Mediehåndtering
  • Analyse og rapportering 

Ekstern markedsavdelen er en rask vei til bedre resultater med mindre risiko
For å sikre at alle markedsaktiviteter fungerer optimalt, gjennomfører Createurene daglig kontroll og analyse av disse. Vi ser umiddelbart hvilke aktiviteter og hendelser som gir forventede resultater – og hvilke som trenger forbedringer og endringer. På denne måten kan vi monitorere og ha effektiv kontroll på både medie- og pengebruk.

Markisemannen har opplevd svært gode resultater siden 2015, og har hatt en betydelig omsetningsvekst. Resultatet for 2016 viste en økning på 25 %, og når det gjelder 2017 kan resultatene så langt se ut til å toppe alle tidligere målsettinger for vekst. Vi gleder oss til videre samarbeid!

Å benytte Createurene som ekstern markedsavdeling har gitt Markisemannen mange fordeler:

  • Alltid tilgjengelig kompetanse
  • Oppdatert kunnskap på flere fagområder
  • Liten sårbarhet for sykdom og fravær
  • Mindre ansvar og tidspress
  • Enklere å stille krav
  • Fleksibilitet ved endringer i bedriften
  • God økonomisk kontroll

Lær mer om ekstern markedsavdeling
Kontakt oss
Del denne siden på: