Nyhetsbrev ga 30% økning

Nyhetsbrev kan være avgjørende for å selge mer, pleie eksisterende kunder og skaffe seg nye. Burmeister opplevde en salgsøkning på nesten 30 % i 2016 da vi startet å sende ut nyhetsbrev. Bak arbeidet lå en klar strategi og målet om å motta nye bestillinger.
 

Burmeister – et selskap med utfordringer og muligheter

Burmeister er et selskap som leverer metallprodukter til norsk industri og byggevirksomhet  – innenfor så vidt forskjellige kategorier som byggegjerder, gitterrister, strekkmetall, perforerte plater, trådgitter, sikteduk og trapper/gangbaner/leidere.
 
Konkurransen i markedet var og er betydelig, med mange ulike aktører og leverandører innenfor de forskjellige kategoriene. Burmeister valgte Createurene som samarbeidspartner i 2015 – for å øke konkurransekraften og få en tydeligere og bedre posisjon i markedet.

Med en god digital markedsstrategi kan du øke både omsetning og resultat.​
 

I 2015 så verden slik ut:

  • Lite besøkt nettside med svak presentasjon av bedrift, produkter og fordeler
  • Lav kjennskap til – og kunnskap om – merkevaren Burmeister
  • Lavt fokus på å automatisere og tilrettelegge for salg og innhenting av leads
  • Manglende innsikt, måling og analyse av markedsaktivitetene
 

Tydelig strategi for å øke omsetning og nå ønskede mål

Vi startet samarbeidet med å gjennomføre en digitalstrategi, som bl.a. resulterte i nye nettsider – et strategisk nav og landingssted for all kommunikasjon. Nettsidene har fått en oversiktlig og enkel menystruktur, samt presentasjons- og landingssider for hver produktkategori – og det er samtidig utført nødvendig søkemotoroptimalisering (SEO). I tillegg er det lagt til tydelige konverteringspunkter for salg på hver landingsside.

Ønsker du hjelp med nyhetsbrev?

Måling og analyse er viktig for å vite om man er på rett kurs
Strategisk bruk av nyhetsbrev ble igangsatt, der vi benyttet både egne og kjøpte lister. Med tydelige landingssider for hver produktkategori, hadde vi målrettede steder å sende de forskjellige målgruppene. Med strategisk plasserte kontaktskjemaer og tydelige oppfordringer om å sende forespørsler.
 
Vi analyserer og måler effekten av alle aktiviteter – hvor kundene kommer fra og hvilke aktiviteter som gir hvilke konverteringer – enten det er snakk om nyhetsbrev eller øvrig digital markedsføring.

Lær mer om resultatorientert digital markedsføring
 

Resultatene lot ikke vente på seg

Burmeister opplevde en salgsøkning på nesten 30 % i 2016 – når strategi og virkemidler var satt ut i liv. I året 2017 fortsetter den gode trenden – og vi gleder oss til fortsettelsen!
 

Createurene har levert følgende:

  • Ny nettside
  • Søkemotoroptimalisering
  • Digital markedsføring (remarketing, AdWords)
  • Strategiske utsendelser av nyhetsbrev
  • Analyse og måling av alle aktiviteter
Kontakt oss
Epost*
Telefon*
Henvendelsen gjelder:
Del denne siden på:
Følg createurene på:
følg oss på facebook
følg oss på g+
følg oss på linkedin
følg oss på twitter

Hold deg oppdatert!

Kontaktinformasjon:
Createurene Kommunikasjon og reklame AS
Adresse: Hvamstubben 17
2013 Skjetten
Norge

Telefon: + 47 64 83 27 00