SEO / Søkemotor-optimalisering

– hvor er din bedrift i verdens største handlegate?

SEO / Søkemotoroptimalisering

– hvor er din bedrift i verdens største handlegate?

p1

Oppdag hvordan din bedrift kan få tredoblet resultat

Våre kunder oppnår en tredobling i webtrafikk og betaler 50% mindre per klikk i Google enn alle andre.

Nå kan du få gratis søkeord og prognoserapport som er skreddersydd for din bedrift.

Du vil få en søkeordsanalyse som inneholder dine rangeringer og søkevolum for dine fem viktigste søkeord i Google.

Du vil også få en klikkprognose med pris per klikk med bakgrunn fra verktøy fra Google og utregningsmodell fra Cornell University.

Fyll ut skjema nå og få rapporten innen to virkedager

Passer våre SEO-tjenester for deg?

- Over 10 ansatte
- Alle bransjer
- Lett og komme igang
- Billig pr. lead 

Hvor stor er din bedrift? (Kryss av)
Hjemmeside som skal analyseres (www.eksempel.no)
Kontaktperson
Mobil
Din e-post

R



Spennende og nyttig informasjon om søkemotoroptimalisering (SEO):

Forestill deg at du bruker 20 000 i Google Annonsering per måned og med en pris per klikk på Kr 8,00 vil din nettside motta 2500 klikk. Forestill deg videre at du får innsikt i din konkurrent markedsrapport. Du oppdager at fordi de har satset på søkemotoroptimalisering har de oppnådd gode topprangeringer i Google. Du oppdager videre i markedsrapporten at konkurrenten har nær en firedobling i antall trafikk som ville ha kostet Kr 80 000 sammenlignet mot Google Ads, men istedenfor betaler de kun det samme som du betaler Kr 20 000 for i Google.

Dette eksemplet er et reelt scenario som vi skaper for våre kunder og dette er et konkurransefortrinn vi håper at du fremover også kommer til å benytte deg av.

Basert på kalkyle og studier fra universiteter har vi utviklet et prognoseverktøy som regner ut antall klikk til din hjemmeside via din nåværende rangeringer og sammenligner mot potensiell vekst i antall klikk via nummer 1 rangeringer i Google.

Din rapport vil inneholde prognose og søkevolum for dine fem viktigste søkeord.
Du vil få et tydelig bilde om søkemotoroptimalisering (SEO) vil være verdt en innsats.


Våre kunder har merket økt trafikk med opptil 4X økning i antall klikk til sine hjemmesider og med mellom 50% til 80% reduksjon i pris per klikk sammenlignet mot Google Ads betalte annonser.

For disse er søkemotoroptimalisering (SEO) et av de viktigste konkurransefortrinn i et stadig tøffere Google-marked.

Be om din gratis søkeord og prognoserapport og finn ut om søkemotoroptimalisering kan være ditt viktigste konkurransefortrinn for din bransje

Tall som beviser:

42 %

klikker på den øverst rangerte, organiske plasseringen i et Google-søk.

2000

ord er et gjennomsnittlig antall på en landingsside – for å ligge på førsteplass i det organiske resultatet hos Google.

50

millioner Google-søk gjennomføres i snitt i Norge daglig.
rino-createurene-2016

Ta kontakt med vår SEO ekspert!

Kontakt, Rino Larsen
+47 906 09 441 // rino@creat.no

Blogg artikler om SEO:

digital-markedsforing-med-kunstig-intelligens

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.
digital-markedsforing-med-kunstig-intelligens

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.
Skjermbilde%202017-05-15%20kl_%2017_24_50
Skjermbilde%202017-05-15%20kl_%2017_24_50

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

6S2A3953-2-(1)

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.
6S2A3953-2-(1)

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.
 
For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.
digitalemedier
digitalemedier

Onoino xnoind nioaon spernam quis do loria tibusam, conemporibus

Hvor er din beliggenhet i verdens viktigste handlegate?


Google i Norge har ca. 50 millioner søk hver eneste dag, og hvert femte søk er lokalt. Flere millioner av disse søker etter varer og tjenester – de leter etter det du selger. Er din bedrift synlig i verdens største markedskanal? Søkemotoroptimalisering er avgjørende for å synliggjøre deg.

Google er ikke bare verdens, men også Norges største handlegate. Din beliggenhet her er en avgjørende faktor for om du får kundebesøk. Dersom nettstedet ditt p.g.a. manglende søkemotoroptimalisering ikke rangerer høyt hos Google, betyr det at du ligger i en eller annen fjern sidegate som det er lite sannsynlig at noen vil finne deg i. For hvor ofte er du på side to i Google?
 

Søkemotoroptimalisering er en investering

Søkemotoroptimalisering av en nettside er den billigste og mest langsiktige måten å få flere besøk til nettsiden på – gjennom å forbedre plasseringene i søkemotorene. Ønsker du å investere i fremtiden, så bør søkemotoroptimalisering stå høyt på agendaen.
 

Hva er forskjellen på å ligge på førsteplass og fjerdeplass i Google?

Søkemotoroptimalisering kan gi store utslag for plasseringen din i Google. Det utgjør stor forskjell på hvilken rangering siden din har i søk – og hvor mye besøk det genererer.
• Ca 42% trykker på det øverste
• Ca 11% trykker på nummer to
• Ca 8% trykker på nummer tre
• Ca 6% trykker på nummer fire
p2

Hvordan komme blant topp 4?

For å svare på det må det gjennomføres en analyse, men i hovedsak kan man si at Google ser på 3 hovedkategorier:

1

Er nettsidens innhold relevant for søket?

2

Er nettsidens hastighet og tekniske kvalitet god nok for trafikk fra topp 10 plasseringer?

3

Hva er nettsidens autoritet og troverdighet innenfor temaet man søker på?

Createurene har spesialiserte tekstforfattere som fokuserer på søkemotoroptimalisering i utvikling av innhold og bruk av riktige ord. Vi tilbyr også søkemotoroptimalisering av teknisk kvalitet og autoritet på nettsider. Det er en kompetansekrevende prosess, men resulterer alltid i økt trafikk og flere konverteringer. God plassering i søkemotorene er viktig del av digital verdiskapning – og resultatet av en grundig og gjennomtenkt søkemotoroptimalisering.

Les mer om hvordan man bør planlegge en webside med hensyn til søkemotoroptimalisering og god synlighet
 

Vi samarbeider om søkemotoroptimalisering med ledende SEO-eksperter i Europa

Createurene har knyttet til seg noen av de ledende ekspertene i Europa innenfor faget søkemotoroptimalisering og er en av få aktører som leverer søkeresultater på det vi kaller for ”high competition phrases”.

Dette omfatter søkebegrep som er ansett for å være blant de tøffeste å rangere høyt på i Norge. Vi kan vise til omsetningsvekst på flere hundre prosent i prosjekter der vi har jobbet med SEO / søkemotoroptimalisering.

Ta kontakt! Det koster ingenting å snakke med oss.

La oss lage noe bra sammen!

Over 95% av de som besøker nettsiden din konverterer ikke

Det betyr at de ikke sender inn kontaktskjema, laster ned katalog, sender mail, ringer eller gjør den aktiviteten du har bygget siden for. Det betyr også at man må ha en strategi for å hente tilbake potensielle kunder etter førstegangs besøk. Vi har utviklet en rekke metoder for å lykkes med å få kundene tilbake til nettsiden for å gjøre ønsket handling. Vi har også gode verktøy for å måle effekten. Dette er en viktig del av digital markedsføring.
 

SEO / søkemotoroptimalisering er en viktig del av markedsføringen din

SEO / søkemotoroptimalisering må sees på som en del av selskapets totale markedsstrategi. Vi jobber etter en modell som omfatter tiltak fra hva SEO-analysen avdekker, og deretter påvirkning av søkeresultater og autoritet ved hjelp av content marketing. Vår SEO analyse for søkemotoroptimalisering er en kombinasjon av manuelt arbeid og en maskinell analyse.

Mer om søkemotoroptimalisering

Vi leverer også:

vi%20leverer%20ogsa%CC%8A%20utlistning%20google%20ads

GOOGLE ADS

  • Synlighet når dine produkter eller tjenester søkes etter
  • Raskeste vei til økt salg eller henvendelser
  • Tett oppfølging med analyse og rapporter

GOOGLE ADS >
 
Vi%20leverer%20ogsa%CC%8A%20utlistning%20webdesign

WEBDESIGN

  • En gjennomtenkt digital strategi
  • Korrekt teknisk oppbygging
  • Brukervennlighet
  • Analyse og målinger
  • Søkemotoroptimalisert innhold 

WEBDESIGN >
ekstern-markedsavdeling-fordeler-createurene

EKSTERN MARKEDSAVDELING

  • Effektiv utnyttelse av budsjett
  • Alltid tilgang til ekspertise og kompetanse
  • Målbart bedre økonomiske resultater
  • Lav risiko

EKSTERN MARKEDSAVDELING >
p6

SOSIALE MEDIER

  • Bygger merkevare
  • Øker relevant trafikk til nettside
  • Bygger relasjoner og lojalitet
  • Skaper engasjement og interesse

SOSIALE MEDIER >

Long tail og silo

Hvis du for eksempel selger skap til verksteder og de potensidelle kundene dine søker det vi kaller long tail, kan besøket havne hos dine konkurrenter hvis søkefrasene ikke er i tekstene på din nettside. Søk med flere ord er veldig vanlig i Google og noe man må ta hensyn til for å øke relevant besøk på nettsiden.

For eksempel kan et søk være; klesskap verksted stål med lås. Hvis du kun har satset på ordet verkstedskap, er risikoen høy for at du mister salget. Vi analyserer hvilke fraser som gir størst besøksvolum og bruker en metodikk for søkemotoroptimalisering som vi kaller silo for å vinne kampen om kundene.

Vil du vite mer om vår metode for å bygge silo – ta kontakt!
 

Hva er forskjellen på SEO og SEM?

SEO = Search Engine Optimalization – søkemotoroptimalisering.
Under de betalte annonsene vises det vi kaller for organisk søk. Det er fortjente plasseringer på bakgrunn av en godt utført arbeid med SEO / søkemotoroptimalisering. Disse plasseringene koster ikke noe per klikk, slik som Google Ads. Oppføringene er heller ikke merket med teksten annonse, og oppfattes av mange søkere som ”det Google anbefaler”. Vanligvis er det kombinasjonen av SEO / søkemotoroptimalisering og SEM som gir best resultater.
 

SEM = Search Engine Marketing – søkemotormarkedsføring.

De første oppføringene i Google er merket med teksten: Annonse – som er betalte og i kategorien SEM. Dette kalles også Google Ads.
 

Hva koster en analyse for SEO / søkemotoroptimalisering?

Prisen på en analyse for søkemotoroptimalisering vil avhenge av omfanget på din hjemmeside, antall undersider, osv.

SEO tips

Ifølge bransjerapporter genereres 60 – 70 % av trafikken via søkemotorer. Her et lite utvalg tips for søkemotoroptimalisering:

Long tail nøkkelord

Søk med flere ord er vanlig i Google, og er noe man i arbeidet med søkemotoroptimalisering må ta hensyn til – for å øke relevant besøk på nettsiden.

Eksempel: Du er bryllupsarrangør, og i stedet for å fokusere kun på "bryllupsarrangør" som søkeord, kan du benytte søkeord som "bryllupsarrangør i Akershus", "beste arrangør av bryllup Romerike", festarrangør Romerike”, etc for flere og raskere resultater.

Semantisk bruk av søkeord

De fleste tekster fokuserer bare på bestemte søkeord for å øke søkeordets tetthet og frekvens. En bedre tilnærming til søkemotoroptimalisering er i tillegg å bruke semantisk relevante søkeord – for å øke rangering på flere søkeord med relevans til emnet.

Eksempel: Du er bryllupsarrangør, og kan med fordel bruke relevante søkeord som dekorasjoner, festlokale, bryllupssfeiring, planlegging, giftemål, lokaler for bryllup, bryllupsfest, organisering, festarrangør, etc. for en søkemotoroptimalisering som målretter mot et bredere publikum.

Egendefinerte metabeskrivelser

Metabeskrivelsen er en kort tekst og beskrivelse av landingssiden (maks 155 anslag) – og som er synlig i søkeresultatene. Teksten må være relevant i forhold til bruk av søkeord og til tema på landingssiden – og bør oppmuntre til handling.

Ved søkemotoroptimalisering med metabeskrivelser: Ikke bruk den samme malen for alle artiklene på nettsiden din – tilpass beskrivelse og søkeord basert på emne og innhold.

Innhold som engasjerer

I henhold til forskningsrapporter bruker de fleste nettstedbrukere i snitt 10-30 sekunder på en nettside. Klarer du å engasjere brukerne og skape entusiasme, vil du også få brukere som blir lenger på nettsiden din. Integrer f.eks. YouTube-videoer, vis anmeldelser, gi brukerveiledning, etc i en søkemotoroptimalisering. 

Hvis nettstedet ditt inneholder all informasjonen brukeren ønsker seg, vil dette bidra til en bedre brukeropplevelse. Sannsynligheten for konvertering vil øke med tiden brukeren tilbringer på nettsiden din.

Øk hastigheten

Mange brukere forlater et nettsted på grunn av langsom lasting. Dette vil i tillegg til å gi en dårlig brukeropplevelse, også direkte påvirke rangering i søkemotorene. Det anbefales derfor alltid å gjøre nettsiden ”lett” og rask – gjennom søkemotoroptimalisering som bl.a. å optimaliserer bilder, sletter ubrukte plug-ins, m.m.

I henhold til Google Mobile Update rangerer raske nettsteder betydelig bedre i mobile søkeresultater.

Prioriter lenker med kvalitet

Lenker til og fra nettsiden din er en viktig del av en søkemotoroptimalisering – men de bør ha autoritet og være av relevant kvalitet, dersom du ønsker at de skal bidra til å forbedre rangeringen din. Jo flere lenker, desto bedre… – er altså ikke en anbefalt og farbar vei.

Du kan bli straffet av søkemotorene på grunn av lenker med irrelevans eller lav kvalitet. Så prøv å benytte deg av relevante kvalitetslenker fra blogg, pressemeldinger, omtaler, leverandører, etc.

La oss lage noe sjukt bra sammen

Kundeuttalelser

"Vi er i en bransje med sterk konkurranse og kamp om å vinne kundene digitalt.
I Createurene fant vi et byrå med mye kunnskap om hvordan man bruker digitale verktøy og søkemotoroptimalisering for å vinne kampen.
Anbefales!"
_____________

Bente Birkeland, Markedsdirektør
Hurtigruta Carglass

Legg til sosiale delingsalternativer på nettsiden, slik at brukerne kan dele innholdet ditt på sosiale medier. Dette er en del av søkemotoroptimalisering og vil bidra til å generere lenker i sosiale medier og øke rekkevidden av artikkelen.

Noen av våre jobber

Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Asak
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Google adwords for ferdigplen.no
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Hjemmeside for Stig-André Berge
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.