Merkevare med sjarm og humor

”Jeg har kjøpt et trykkeri på Flisa!” sa Per-Otto en marsdag i 2002. ”...og jeg ønsker de store Oslo-byråene som kunder. ”Hvordan løser vi den?”

Vi skiller oss ut med ”Flisa-sjarm”

Gjennom en konkurrentanalyse så vi at få trykkerier skilte seg ut innen produktspekter eller hvordan de kommuniserte.

I prosessen ”oppdaget” vi at det var mye sjarm og lun humor i møte med de ansatte og ledelse – og at det som kanskje skilte de mest ut i forhold til trykkerier i Oslo-området var nettopp dette. Flisa-sjarm! Slik dukket slagordet opp: ”Itte akkurat urbant”.

Logo av lokale ”pottiser”

Flisa Trykkeri er lokalisert i Innlandet, gamle Hedemark fylke, som er Norges største potetdistrikt– og da en av eierne er også potebonde ”på si, så ble det naturlig å tenke ”potettrykk”.

Hjemmelaget uttrykk

Lokale steder, bygdeoriginaler, poteter og den ”ku-redde” flua, Ken Roger, har vært viktige ingredienser for å fortelle en annerledes historie uten å bli for ”brættu” – eller selvgod som vi i byen å kalle det.

Uttrykket skulle se hjemmelaget og litt keitete ut, og ikke bære preg av å være utviklet av profesjonelle designere. Rett og slett fremstå som litt ”ainnsles” – eller annerledes.

 

”Ainnsles” kan gi resultater

Resultatet kom med mange hundre prosent i økonomisk vekst, i løpet av noen kampanjer. De har også vunnet mange priser gjennom årene for sin kommunikasjon, og har bidratt til å bygge stolthet på Flisa.

I over 20 år har Flisa trykkeri holdt på slagordet og det unike uttryk som vi utvilket i 2002. Det har gitt effekt – og nå står Flisa Trykkeriet som en sterk merkevare - og som trykkeriet alle kjenner til.

Ellen Onsrud

Har ditt firma behov for å fornye sin visuelle identitet, ta kontakt for en prat!

ELLEN ONSRUD
+47 976 72 248 // ellen@creat.no