20_eksternmarkedavdeling

Ansette eller leie inn kompetanse?

Det finnes helt klart fordeler og ulemper med begge alternativer. Men å leie inn kompetanse kan i flere tilfeller være kostnadsbesparende. I tillegg kan en ekstern markedsavdeling se bedriften med nye øyne og være en god sparringspartner.
 
Kompetanse og innsikt er viktig når man skal velge nye ressurser. Det koster bedriften mye å gjøre feilansettelser, og det er ressurskrevende å hente inn nye ansatte. Uansett om man ansetter eller outsourcer er det mange ting man må tenke gjennom -uansett om du trenger én grafisk designer eller et helt team til å implementere alle markedsføringskanaler.
 
 
Videre kan man se på referanser og tidligere kundecaser for å se om nivået og kompetansen er i samsvar med målene for din bedrift. Outsourcing kan være et godt valg for innhenting av midlertidig ressurser, der bedriften vil vente med å ansette et markedsteam, vil estimere behovet og se resultatene først.

 

Ta kontakt med oss