Bli bedre kjent med kundene dine gjennom digital markedsføring!
En kundereise består gjerne av flere faser – fra tidspunktet der man har et ønske eller en utfordring, til en fase der man søker en løsning og vurderer de forskjellige alternativene, for så å beslutte. Konkurransen er stor innen digital markedsføring og konkurrentene ligger kun en tommelbredde unna. Det betyr at besøkende på din side antakelig også sjekker flere tilbydere.
Da er det viktig å ha en strategi for å hente de tilbake gjennom digital markedsføring.
Snakk med oss om digital markedsføring
Med en god strategi innenfor digital markedsføring kan du øke både omsetning og resultat. Du vil kunne treffe målgruppen din – på rett sted, til rett tid – med riktige argumenter. Analyser og målinger av digital markedsføring gjør at du blir bedre kjent med kundene dine, og lettere kan tilfredsstille deres ønsker og behov.
95 % av besøkende til et nettsted forlater siden uten å konvertere*
Dette er eksempler på tre ulike kundereiser. Det er vanlig at en potensiell kunde besøker et nettsted flere ganger før konvertering uansett hvilket segment man er i. Vi måler alle aktiviteter for å optimalisere digital markedsføring – slik at vi henter tilbake interessentene. Digital markedsføring med en kombinasjon av SEO og SEM skaper ofte gode resultater. Performance marketing: No cure, no pay
I noen tilfeller kan digital markedsføring være enda mer målrettet: No cure, no pay-annonsering. Her betaler du kun for klikk som resulterer i konkrete salg eller konverteringer. Vi gjør hele jobben, du betaler kun en avtalt pris per lead eller salg. Vi har flere modeler for dette og svært gode resultater på denne type digital markedsføring å vise til.
Les mer om Performance Marketing her.
SEM (Søkemotormarkedsføring)
Betalt, digital markedsføring i AdWords ovenfor de som er aktivt ute og søker etter dine produkter og tjenester. Innenfor denne type digital markedsføring betaler man gjerne for klikk og i enkelte tilfeller for visninger. Det finnes flere muligheter for å treffe målgruppene dine, og Google har blant annet disse tjenestene for annonsering:
1. Google AdWords
2. Google Remarketing
3. Google Display
Ved besøk på en nettside lastes en Cookie(kode) ned på din enhet. Ved besøk på en annen side som er knytt opp mot Google Display Network brukes koden til å vise en annonse som er relevant i forhold til hva du har besøkt. Dette er i mange tilfeller en svært lønnsom del av AdWords-kampanjer. SEO (Søkemotoroptimalisering)
Taktisk og strategisk søkemotoromptimalisering er en form for digital markedsføring som gir god rangering hos Google, og skaper flere relevante klikk fra organiske søk. En side som Google rangerer høyt, får bedre plassering og billigere klikk i AdWords – dvs. lavere kostnader.
Les mer om digital markedsføring gjennom SEO her.
Digital markedsføring i sosiale medier
Man kan annonsere demografisk i sosiale medier, som f.eks. ved å bruke alder, interesser, arbeidsplass, utdannelse med mer. Denne tpe digital markedsføring gir gode muligheter til å treffe målgruppen din med høy presisjon. Man kan også optimalisere kampanjene underveis. For eksempel kan vi annonserer mot kvinner i alderssegmentet 30-45, bor i Lørenskog og som er utdannet innen økonomi.
Les mer om digital markedsføring i sosiale medier her