Romerike Sparebank

Ny logo og profil

Romerike Sparebank er en bank med solide røtter i regionen – men de ser også for seg å kunne løfte blikket, og være en bank for et enda større område. Ved å fremheve bokstavene R og S i logosymbolet trekkes tråder bakover til historien, samtidig som banken føles tilgjengelig for et større publikum. 

Logoen og hva den symboliserer

I symbolet er det dratt tråder bakover til historien, samtidig som banken er gjort tilgjengelig for et større publikum – utover Romerike. R’en er en veldig stilisert tilnærming til den klassiske og gammeldagse sparebankeika som ble brukt tidligere. Den kan også symbolisere elvemøtet på Romerike, og noen ser også fløterhaken. Bokstaven S er 2-delt, og symboliserer hele Romerike, som i øvre og nedre – samt at en bank har både innskudd og utlån.

Store visjoner, men fortsatt en "nær" lokalbank

Det var viktig å legge vekt på bankens verdier: "Personlig, Engasjert og Lokal" og visjon: "Vi er BANKEN for deg med hjertet i lokalmiljøet". Det overordnede uttrykket må være profesjonelt, men menneskelighet og nærhet fremheves gjennom det definerte bildeuttrykket, samt gjennom fargebruk og profilelementer.

Visuelle identitet

En visuell identitet består av logo, farger, typografi, mønster, eventuelt ikoner og layout. En visuell profil ivaretar sammenstillinger og bruken av elementene på ulike flater slik at gjenkjennelse og identitet er helhetlig og tydelig.

Lanseringskampanje med film

Romerike Sparebank var tilstede i flere kanaler da den nye profilen skulle lanseres: Facebook, Snap, Amedia digitalt, printannonser i de 5 aktuelle lokalavisene, kino, radio, plakater – og ikke minst: Profilering på drakter, stadioner og gavesjekker på store deler av Romerike.
Ellen Onsrud

Har ditt firma behov for å fornye sin visuelle identitet, ta kontakt for en prat!

ELLEN ONSRUD
+47 976 72 248 // ellen@creat.no

Del denne siden på: