NIH

Ny logo og profil

Norges idrettshøgskole (NIH) i Oslo er en vitenskapelig høgskole og spesialisert universitet innen idrettsvitenskap, anerkjent som verdens tredje beste blant 361 universiteter. Skolen nyter bred anseelse og viktighet nasjonalt og internasjonalt. NIH har et nært samarbeid med Olympiatoppen og har et særskilt, nasjonalt ansvar for forskning og utdanning innen idrettsvitenskap.

Logo og mønster

Norges idrettshøgskoles nye logo er inspirert av hjerterytme, puls og bevegelse, som også danner grunnlaget for det påfølgende slagordet «Kunnskap i bevegelse». Utviklingen av logoen og mønsteret ble nøye tilpasset for bruk på norsk og engelsk, samt for de ulike avdelingene ved skolen. Mønsteret bygger videre på formen til logoen og utforsker den skrå, dynamiske formen som er kjernen i den visuelle profilen.

Visuell profil i bruk

Norges idrettshøgskoles profil kjennetegnes av få, men kraftige farger. Primært er rødt og hvitt de dominerende fargene, men det er også utviklet en ekstra palett med tilleggsfarger som kan brukes ved behov, f.eks. til informasjonsgrafikk, presentasjoner i PowerPoint og lignende. Den enkle og tydelige fargebruken reflekterer skolens sterke identitet og gir en enhetlig visuell opplevelse på tvers av ulike plattformer.

Studiekatalog og brosjyremateriell

Vi har også utviklet studiekatalog og brosjyremateriell for Norges idrettshøgskole. Her har vi implementert den nylig utviklede visuelle profilen for å sikre en enhetlig og kraftfull presentasjon. Med de markante røde og hvite fargene, samt det distinkte skrå mønsteret som harmoniserer med logoens form, gir materialet en visuell appell som tydelig reflekterer skolens identitet. Denne tilpasningen sikrer at informasjonen presenteres på en engasjerende og profesjonell måte, og gir en helhetlig opplevelse for studenter og interessenter.

Mønster og grafiske elementer

Mønsteret og de grafiske elementene som er en del av Norges idrettshøgskoles visuelle profil, er utformet med allsidighet i tankene og kan brukes på flere kreative måter, noe som gir mulighet for en variert og fleksibel presentasjon. Et eksempel er doktorgradmappen, hvor mønsteret er preget inn i mappen. Dette gir et personlig preg samtidig som det opprettholder den gjennomgående visuelle identiteten til Norges idrettshøgskole, og viser det innovative og tilpasningsdyktige preget på skolens visuelle profil.

T-skjorter

Vi har også designet t-skjorter for Norges idrettshøgskole som er tilgjengelige for ansatte og studenter, i tillegg til at de er for salg i NIHs nettbutikk. T-skjortene kommer i ulike farger, og grafikken på dem bygger videre på NIHs logo og visjon: «Kunnskap i bevegelse». Mange er stolte av å bære denne logoen på t-skjorten sin, og det er et synlig uttrykk for tilhørighet og støtte til skolens verdier. T-skjortene reflekterer mangfoldet ved Norges idrettshøgskole samtidig som de formidler skolens fokus på kunnskap og bevegelse.

Ellen Onsrud

Har ditt firma behov for å fornye sin visuelle identitet, ta kontakt for en prat!

ELLEN ONSRUD
+47 976 72 248 // ellen@creat.no

Del denne siden på: