Createurene har god erfaring med å overta hele eller deler av markedsarbeidet for ulike type bedrifter. Fokuset ligger på resultatmål uavhengig om man jobber B2C eller B2B. Vi har gode forutsetninger for å hjelpe deg å nå dine mål, i forhold til å ansette én person med kompetanse innen færre fagområder.
Hvilken type bedrifter passer ekstern markedsavdeling for?
Uansett om man er definert som SMB eller et større selskap kan tjenesten passe. Vi har erfaring fra små selskaper uten ressurser til en egen avdeling, til store landsdekkende kjeder hvor vi gjør hele, eller deler av markedsarbeidet. Vår eksterne markedsavdeling tilbyr deg et tverrfaglig miljø med tidsriktig kompetanse innen mange fagfelt.
Ansette eller outsource – hva lønner seg?
Å ansette er dyrt og risikabelt. Fremover vil vi oppleve at flere inngår avtaler med team eller personer med spiss- og breddekompetanse - fremfor det å eie kompetanse gjennom å ansette.
Dette er en økende trend som vil se spre seg de neste 5 årene i flere bransjer, ifølge Solaima Gouranhi - dansk foredragsholder, bedriftsutvikler og en av Europas største ledertalenter. Hun er kjent for sine presise spådommer for europeisk utvikling.
Solaima Gouranhi
A til F, eller A til Å?
Createurenes eksterne markedsavdeling kan utføre hele, eller deler av markedsavdelingens oppgaver. For noen av våre kunder forsterker vi deres avdeling med ressurser og kompetanse, der vi hos andre jobber som en komplett markedsavdeling. Denne fleksibiliteten skaper trygghet, sterkere resultater og er en god økonomisk løsning.
Økonomisk eksempel – ansette, eller ekstern markedsavdeling?
Ved en ansettelse vil det i mange tilfeller være vanskelig å finne noen med bred nok kompetanse til å løse alle oppgavene. Digital markedsføring er sammensatt og komplisert. Derfor må man vanligvis regne med å kjøpe timer fra fagpersoner med spesialkompetanse i tillegg til ansettelse.
Beløpene under er kun et anslag.
Å ansette vil koste minimum kr 500 000 – 600 000,- per år inkludert alle kostnader.
Man må også regne med kjøp av timer fra ekstern ekspertise ca. kr 100 000 – 200 000,- per år
Createurenes eksterne markedsavdeling koster fra 8 000,- per måned
Bedre priser
Som kunde med avtale om ekstern markedsavdeling får du bedre timepriser og vilkår.
Hvordan få et konkurransefortrinn?
Ved hjelp av ny teknologi og fleksible ressurser vil vi kunne være på de forskjellige plattformene, i de aktuelle kanalene, med det rette budskapet – til riktig tid.
Kunnskap er ferskvare, og det er dyrt og tidkrevende å holde seg oppdatert på alle nødvendige fagfelt. Med ekstern markedsavdeling ligger tidsbruk og kostnader for dette hos Createurene – og ikke hos deg.
Hvordan nå målene?
Sammen definerer vi hvilke oppgaver du trenger hjelp til og setter ønskede mål. I tillegg utvikler vi rapporteringsrutiner slik at du til enhver tid har innsikt i mål, resultater og økonomi. Med lang erfaring innen resultatbasert markedsføring vet vi hvor viktig det er å jobbe strategisk, målrettet og analytisk. Vi vet også at det er viktig for deg og fortstå hvordan man måler resultater slik at de kan rapporteres videre.
Vi jobber helt transparent og lærer deg å lese analyser slik at du ser hvilke resultater vi skaper.
Hva kan en avtale om ekstern markedsavdeling inneholde?
Her er eksempler på arbeidsmetodikk og mulig innhold i en avtale:
- Definere ståsted/nåsituasjon – og sette mål sammen.
- Definere oppgaver, planlegge årshjul, m.m.
- Finne virkemidler og kanaler, samhandlinger, SEO, m.m.
- Rapporteringsrutiner, analyser, bruk av Google analytics, m.m.