Webdesign for verdens eldste peisprodusent

Dovrepeisen nettside og responsivt design
Prosessen med nytt webdesign for Dovrepeisen startet med en grundig søkeordsanalyse og innsikt i målgruppen. Godt webdesign starter utenfor websiden.​

 

Vår erfaring er at webdesign bør baseres på kunnskap og innsikt i målgruppens adferd på nett. Det gjelder å forstå kundereisen fra  søk i tidlig fase, og hvordan søk endrer seg når de nærmer seg beslutningsfase og konvertering. For å lykkes med dette, må man ha gode analyseverktøy, innsikt i SEO og god kunnskap om digital markedsføring generelt.

Vi har laget en webguide for å gjøre planleggingen enklere for deg.

Ved å legge en strategi for webdesign basert på spesifikk bransjeinnsikt er sjansen stor for at websiden tilfører verdi. I Dovrepeisens tilfelle ble det helt avgjørende for utforming av siden. Et vellykket webdesign er mye mer enn det visuelle uttrykket.


I prosessen ble det lagt vekt på:

  • Søkeordsanalyse og målgruppeinnsikt
  • Samhandling med andre kanaler
  • Tilgjengelige og målbare konverteringspunkter
  • Gode og inspirerende produkbilder
  • Teknisk informasjon for håndverkere og butikkselgere
  • Merkevarebygging

“Når man jobber med verdens eldste peisprodusent er man ekstra nøye med de viktige detaljene”.
Hege Harbak, designer / webutvikler
hege rund
Hege Rygh Harbak
+47 950 60 153
hege@creat.no
 

Den verdiskapende innsikten

Innsikten i hva forbrukerne søker etter i de forskjellige fasene før kjøp ga oss viktig informasjon for utforming av nettstedet. Menypunkter, innhold og design ble utviklet for å gi flest mulige treff på søk og tilrettelegging for å måle aktivitetene på siden gjennom segmenterte konverteringspunkter.


Fra besøk til konvertering

Å forstå hvordan målgruppen navigerer og hva som leder frem til konvertering og kjøp er en viktig del av webdesign. Det handler ikke bare om å fokusere på hvor mye besøk det er på siden, men hvilke kanaler de kommer i fra – og hvilke kanaler som gir best effekt og lønnsomhet. Ved å segmentere konverteringspunkter kan vi lese ut nøyaktig hvor på nettstedet det er høyest konvertering og analysere hele kundereisen. Kunnskapen brukes til stadige forbedringer for å ta markedsandeler.

Les om våre metoder for målrettet webdesign


Dovrepeisen har varmet det norske folk siden 1933 og har siden starten stått for innovasjon og design.
Dovrepeisen har fra etableringen revolusjonert peisbransjen og har hele tiden vært en innovatør med nye og bedre løsninger. De representerer en sterk og stolt Norsk industrihistorie. Helt fra de gamle støpejernsovnene med eventyrmotiv til dagens urbane og moderne desigprodukter. Innovasjonen fortsetter, og i dag produserer Dovrepeisen sine ovner og peiser med grønn energi. De har også et sterkt fokus på å redusere svevestøv og utslipp gjennom rentbrennende ovner.


Les mer om Dovrepeisens miljøengasjement og samfunnsansvar:
https://www.dovrepeisen.no/om-dovrepeisen



 
Kontakt oss
Del denne siden på: