Relevans is everything

En takk fra Dovre til Dovre.

Dovrepeisen er en av Norges mest tradisjonsrike merkevarer i peisbransjen. Deres profil er «Norsk, tradisjon, miljø og bærekraft» – verdier som også Den norske turistforening kommuniserer og kan stå inne for. Det perfekte samarbeid!

En god anledning

DNT hadde for litt siden 150 års-jubileum. Da slo det oss at en en støpejernsovn til stedet Dovrepeisen i sin tid lånte navnet fra, må være en perfekt bursdagspresang.

DNT har mer enn 500 hytter og godt over 300.000 medlemmer. Vi tok opp dialogen med DNT og hørte om de trengte en ovn på en av sine hytter i Dovre-området.

Varme for kalde tur-tær

DNT takket gledelig ja!
«Gratulerer med dagen på etterskudd!» sier Dovrepeisens markedssjef. «Nå har dere en ovn som står i mange år.»

«Selv takk» bukker Jan Ove Bredesen fra DNT – «Ovnen hører liksom hjemme her.»

Innhold som varmer

Samarbeidet ble presentert i en bloggartikkel på hjemmesiden til Dovrepeisen, og gjennom promotering i sosiale medier. I dette tilfellet telte vi hverken leads eller så på salgstall – men la vekt på innhold som skaper verdi.  

Les hele saken her:
https://www.dovrepeisen.no/blogg/en-takk-fra-dovre-til-dovre-