Blogg

Creat%20Markedsplan%202025%20kopi

Markedssjef + høst = markedsaktiviteter 2025

Det er tid for å spikre budsjetter og planlegge markedsaktiviteter for neste år. Bygg videre på det som funket i 2024, dropp det som ikke leverte, og gjør ...
Creat%20Markedsplan%202025%20kopi

Markedssjef + høst = markedsaktiviteter 2025

En backup i travle tider

Markedsføring kan være en utfordring, spesielt i fjerde kvartal, når julehandelen topper seg, neste års strategi skal på plass og sykefraværet er på det me...
Travle%20tider
Travle%20tider

En backup i travle tider

shutterstock_700201945

Konverteringsoptimalisering (CRO)

For markedssjefer som investerer betydelige summer i digitale kampanjer, er det lett å fokusere på å drive trafikk til nettstedet. Men å få besøkende til å...
shutterstock_700201945

Konverteringsoptimalisering (CRO)

Øk synligheten med en grønn nettside

Har du en ”grønn nettside” øker det synligheten hos søkemotorene. Kriteriene er om domenet hostes hos noen som kjøper grønn strøm og om plattformen nettsid...
shutterstock_2399364777
shutterstock_2399364777

Øk synligheten med en grønn nettside

shutterstock_2422882923

Både brukervennlig og Google-vennlig – lar det seg kombinere?

I dagens digitale landskap har nettstedets brukervennlighet og Google-vennlighet blitt to viktige, men ofte motstridende krav. Mens kunder ønsker en sømløs...
shutterstock_2422882923

Både brukervennlig og Google-vennlig – lar det seg kombinere?

Unngå Facebook-svindel!

Digitale kanaler som Facebook og Google er spesielt attraktive for svindlere fordi falskt innhold kan rettes spesifikt mot brukerne, via algoritmene eller ...
Unngaa-Facebook-svindel
Unngaa-Facebook-svindel

Unngå Facebook-svindel!

shutterstock_2394235669

SoMe markedsføring

Basert på IPSOS' kvartalsrapport, gir vi deg en topp-4 liste med de mest populære SoMe-kanalene i Norge – og hvilke målgrupper du kan nå der.   1. Faceboo...
shutterstock_2394235669

SoMe markedsføring

Forstå SEO anno 2023 – med AI og E-E-A-T

I 2023 vil SEO-innholdsproduksjon bli påvirket av to faktorer: AI og E-E-A-T. Hvis du kombinere disse riktig blir Google fornøyd. 22. mars fra 09.00 til 1...
Bilde%20til%20Blogg
Bilde%20til%20Blogg

Forstå SEO anno 2023 – med AI og E-E-A-T

Cookiedoeden

“Cookie-døden” skaper nye utfordringer

Trenden i det siste viser at Google Analytics rapporterer færre klikk fra brukere som har besøkt nettstedet ditt enn det som faktisk er reelt.  Dette bety...
Cookiedoeden

“Cookie-døden” skaper nye utfordringer

Google tar i bruk nye algoritmer i mai 2021. Oppfyller din nettside de nye kravene til bedre brukeropplevelser?

I 2020 annonserte Google at de vil gjøre endringer i sine algoritmer i mai 2021. Disse endringene består i all hovedsak av hva de kaller «Core Web Vitals»....
pagespeed
pagespeed

Google tar i bruk nye algoritmer i mai 2021. Oppfyller din nettside de nye kravene til bedre brukeropplevelser?

20_SoMe

Sosiale medier – to be or not to be?

Sosiale medier er i vinden som aldri før. Du vet det finnes mange muligheter, men hvor starter du? Snapchat, Facebook, Instagram, LinkedIn, bare for å nev...
20_SoMe

Sosiale medier – to be or not to be?

Få flere klikk og økt salg med søkemotoroptimalisering (SEO)

Usikker på om søkemotoroptimalisering er noe for deg og din bedrift? De færreste bedrifter er bevisste på hvor mange flere potensielle kunder man kan få ve...
20_SEO_klikk
20_SEO_klikk

Få flere klikk og økt salg med søkemotoroptimalisering (SEO)

20_eksternmarkedavdeling

Ansette eller leie inn kompetanse?

Det finnes helt klart fordeler og ulemper med begge alternativer. Men å leie inn kompetanse kan i flere tilfeller være kostnadsbesparende. I tillegg kan en...
20_eksternmarkedavdeling

Ansette eller leie inn kompetanse?

SEO eller SEM? Ja, takk – begge deler!

Hvis bedriften din ønsker å få flere besøk til nettsiden – når noen leter etter produktene eller tjenestene dine – er det viktig å være synlig både i organ...
SEM
SEM

SEO eller SEM? Ja, takk – begge deler!

20_tekstavhengighet

Tekstavhengighet – bli funnet og lest på nett.

Har du tenkt på hvor avhengig bedriften er av gode tekster? Det er jo tekstene som formidler innholdet på nettsiden, teksten som sikrer synligheten på Goog...
20_tekstavhengighet

Tekstavhengighet – bli funnet og lest på nett.

Ny SEO-strategi økte besøket med 147%

Kunden hadde lenge brukt Google Ads, men ønsket å se om Google søkemotoroptimalisering også kunne øke antall besøk til nettsiden (trafikk). De tilbyr både ...
20_konvertingngsoptimaliseirng
20_konvertingngsoptimaliseirng

Ny SEO-strategi økte besøket med 147%

20_Ads_AI

Kunstig intelligens, et nytt gir til Google Ads

Createurene legger vekt på å være innovative og resultatdrevne og har nå tatt i bruk en metode som gir et ekstra gir til kunder som annonserer i Google Ads...
20_Ads_AI

Kunstig intelligens, et nytt gir til Google Ads