Det er tid for å spikre budsjetter og planlegge markedsaktiviteter for neste år. Bygg videre på det som funket i 2024, dropp det som ikke leverte, og gjør deg klar for å treffe enda bedre i 2025.
Se gjennom tall og analyser hva som har gitt suksess i år. Hvilke kampanjer leverte høyest avkastning? Gjør mer av det, og kvitt deg med det som ikke ga nok igjen for innsatsen. Vurder også om det er tid for å teste nye kanaler eller optimalisere strategien i de eksisterende – målet er tross alt å maksimere ROI og få mest mulig verdi ut av hver markedsføringskrone.
1. Brukergenerert innhold – ekte mennesker, ekte resultater
Bilder og video av anmeldelser, attester og sosiale innlegg fra kundene dine bygger tillit. Ved å integrere UGC i markedsføringen kan du skape ekte forbindelser som folk stoler på.
2. Influencere – troverdighet som treffer
Influencere gir den personlige touchen tradisjonell annonsering mangler. Å samarbeide med de rette profilene kan gi deg en autentisk stemme som resonnerer med målgruppen.
Vi kan hjelpe deg med budsjett, markedsplan og årshjul – hele pakken eller bare deler av det. Lykke til i planleggingen!
Trenger du hjelp til å diskutere og disponere markedsbudsjettet? Lurer du på hvilke kanaler du bør prioritere i 2025? Eller hvilke aktiviteter du egentlig bør gjennomføre? Det kan være utfordrende å få tid til alt, spesielt når sykdom eller foreldrepermisjoner tømmer kapasiteten i markedsavdelingen. I tillegg krever dagens markedsføringslandskap et bredt spekter av ferdigheter som det er vanskelig for én enkelt person å dekke.
Som en ekstern markedsavdeling er vi der når det røyner på. Vi kan steppe inn som en fleksibel løsning i perioder med mye å gjøre, enten det er akutt sykefravær eller du trenger en ekstra ressurs i påvente av en fast ansettelse. Kanskje du bare trenger en sparringspartner som kan gi deg trygghet rundt de viktigste valgene. Uansett årsak, vi er klare til å hjelpe.
Tidene har forandret seg – i dag kreves det en hel rekke spesialister for å lykkes med markedsføring. Alt fra strategiutvikling til håndtering av digitale kanaler og løpende optimalisering krever ekspertise. For mange små og mellomstore bedrifter er det lite realistisk å ha en full markedsføringsavdeling med alle disse ferdighetene internt.
Med vår tjeneste får du tilgang til et helt team av eksperter uten å måtte ansette. Trenger du oss i én måned eller seks, kan vi tilpasse oss dine behov. På denne måten kan du få markedskompetanse tilpasset din bedrift, uten å bekymre deg for overbelastning av interne ressurser når det virkelig gjelder.
Få markedsføringshjelpen du trenger – uten de langsiktige forpliktelsene.
Be om en uforpliktende samtale i dag. Send inn skjemaet under, eller send en e-post direkte til: karianne@creat.no
Den virkelige suksessen måles i hvor mange av disse som faktisk utfører ønskede handlinger, enten det er å fullføre et kjøp, fylle ut et kontaktskjema eller laste ned noe.
Optimalisering av konverteringsraten er en kunst som kan gi betydelig avkastning på investeringen din. Tenk på det slik: Selv en liten økning i konverteringsraten kan drastisk øke inntjeningen uten at du trenger å bruke en krone ekstra på annonsering. Små, strategiske endringer, som å justere plasseringen av en knapp, forbedre visuelle elementer eller forenkle kjøpsprosessen, kan utgjøre en stor forskjell.
Det er også viktig å kontinuerlig overvåke og teste disse endringene. Selv de beste hypotesene kan slå feil, og derfor må du være villig til å justere strategien din basert på data og tilbakemeldinger. Husk, det er ikke bare antallet besøkende som teller, men hva de gjør når de kommer til nettsiden din. En optimalisert nettside gir bedre resultater, og det er det som virkelig teller for bunnlinjen.
Be om en uforpliktende samtale i dag. Send inn skjemaet under, eller send en e-post direkte til: karianne@creat.no
Hvorfor er det fokus på «grønne nettsider»?
Samlet står nettet for 2 % av alle klimagassutslipp. Det tilsvarer den globale luftfartsindustrien.
Alle nettsider Createurene leverer er grønne! Vi hoster hos firmaer som benytter grønn strøm, samt at koder, data og funksjonalitet er kodet for å laste raskt. I tillegg har vi rutiner for komprimering og sletting av uaktuelt innhold. Vi programmerer våre nettsider på en norskutviklet plattform, som scorer langt bedre i tester enn gjennomsnittet i Norge.
I tillegg til at du blir premiert hos søkemotorene, og dermed får et fortrinn foran konkurrentene dine i søk, kan du få sertifikater som du kan legge på din nettside som dokumentasjon på at siden er grønn. Det er et godt signal å sende til eksisterende og potensielle nye kunder.
Og det åpenbare – du er med på fellesdugnaden: SPAR MILJØET!
For kunder er brukervennlighet avgjørende. De ønsker nettsider som er lette å navigere, har rask lastetid og gir relevant informasjon på en oversiktlig måte. En brukervennlig side gjør det enkelt for besøkende å finne det de leter etter, og skaper dermed en positiv opplevelse som kan føre til økt engasjement og konverteringer.
På den andre siden har Google som sitt hovedmål å presentere brukerne med de mest relevante og godt programmerte nettstedene, basert på deres søk. For å oppnå dette, benytter Google seg av avanserte algoritmer som analyserer og vurderer en rekke tekniske faktorer på nettstedene. Dette inkluderer aspekter som URL-struktur, bruk av metadata, kvaliteten på innholdet, mengden og relevansen av nøkkelord, og til og med hastigheten på nettstedets lasting.
Mens noen aspekter av brukervennlige nettsider kan overlappe med Googles kriterier, er det viktig å erkjenne at de ikke alltid er helt sammenfallende. For eksempel kan et nettsted ha en godt utformet brukeropplevelse, men mangler viktige tekniske elementer som Google ser etter, og vil derfor ikke oppnå høy rangering i søkeresultatene.
Det er derfor nødvendig for nettsideeiere å balansere mellom disse to kravene. Mens det er viktig å prioritere brukervennlighet for å tilfredsstille kundenes behov og skape en positiv brukeropplevelse, må man også ta hensyn til Googles tekniske kriterier for å sikre synlighet og rangering i søkemotoren.
Derfor bør nettsideeiere investere tid og ressurser i både design og teknisk optimalisering for å oppnå en vellykket online tilstedeværelse som appellerer både til kunder og søkemotorer. Ved å finne den rette balansen mellom brukervennlighet og Google-vennlighet kan man oppnå både synlighet, trafikk og konverteringer på nettstedet sitt.
Et ekte varsel fra Facebook om statusen på en Facebook-side eller konto vil ligge i Innboks for brukerstøtte eller sendes på e-post. Facebook vil aldri vil be om personlig informasjon, passord eller betalingsdetaljer i disse varslene. Du kan også sjekke Sidestatus under Instillinger. Der vil det stå om det er registrert noen brudd på retningslinjene.
Vær obs på at det også finnes andre svindelmetoder i sosiale medier, i andre digitale kanaler, og også via f.eks. telefon og sms. En fellesnevner er at det som regel er forsøk på å få deg til å oppgi personlig informasjon. Vær derfor skeptisk til mistenkelige henvendelser, og klikk aldri på lenker du ikke er sikker på.
Basert på IPSOS' kvartalsrapport, gir vi deg en topp-4 liste med de mest populære SoMe-kanalene i Norge – og hvilke målgrupper du kan nå der.
Selv om Facebook har sett en moderat nedgang i profilregistreringer det siste året, forblir plattformen den mest populære i Norge, med hele 79 % av befolkningen over 18 år som har en profil. Dette gir en bred rekkevidde og appellerer spesielt til eldre målgrupper.
Snapchat inntar andreplassen som den nest største plattformen i Norge, med 65 % av befolkningen over 18 år som har en profil. Dette er den ideelle kanalen for å nå yngre målgrupper, spesielt gruppen 18–29 år, hvor 72 % bruker Snapchat daglig.
Instagram følger tett bak Snapchat med 64 % av befolkningen over 18 år som har en profil. Kanalen er spesielt populær blant unge brukere, med 59 % av 18–29 åringer som bruker den daglig. Instagram er ideell for visuell markedsføring.
TikTok har hatt imponerende vekst de siste årene, og selv om veksten har avtatt noe, bruker fortsatt 20 % av nordmenn over 18 år plattformen daglig. Dette er en utmerket kanal for å nå en ung målgruppe.
Velg riktige kanaler for din målgruppe, tenk lange tanker som gjør at du har variert budskap gjennom året – og gi rom i budsjettene til innhold som engasjerer din målgruppe. Å forstå målgruppene og nå dem der de er mest engasjert og tilgjengelige er avgjørende for suksess.
Som du kanskje vet, ble det i 2022 lansert AI-chatroboter som kan generere innhold for nettsider. Omtrent samtidig lanserte Google en ny algoritmeoppdatering kalt E-E-A-T. Denne oppdateringen tar hensyn til at tekstene skal være menneskelige og av god kvalitet. For å sikre en god rangering i søkemotoren, er det derfor viktig å forstå hva som kreves av innholdet.
I webinaret vil vi forklare den nye algoritmen og gi deg tips om hva du bør ta hensyn til når du skriver SEO-tekster. Vi vil også vise deg hvordan du kan benytte AI-chatroboter for å produsere gode og menneskelige tekster som Google vil sette pris på.
Webinaret vil være en uvurderlig ressurs for deg som ønsker å forbedre din SEO-tekstproduksjon i 2023. Vi oppfordrer deg til å melde deg på og delta i diskusjonene slik at du kan få mest mulig ut av denne unike muligheten.