createurene-webdesign_dovre
createurene-webdesign_eventgarden
createurene-webdesign_krystallsyken
createurene-webdesign_tatakiiasian
createurene-webdesign_villajoyosa

Webdesign

– en nettside basert på strategi gir resultater

Webdesign skal fremme tydelige budskap, gi en god presentasjon og etterlate et positivt førsteinntrykk. En god nettside baserer seg på å ha en tydelig strategi og forståelse av markedssituasjonen. Createurene jobber alltid strategisk med webdesign, basert på innsikt og forståelse av brukernes adferd på nettet. Vi skaper nettsider som er designet med fokus på god kommunikasjon med brukerne – for å skape gode resultater for deg.

Vi sørger for å gi deg et team som bistår med webdesign, fra strategi til ferdig konsept – og en skreddersydd nettside som er tilpasset målgruppe og konkurransesituasjon.
 
Se vår webguide – for å gjøre webdesign enklere.


Det finnes ca 4 millioner nettsider i Norge*

Konkurransen om å få den riktige målgruppen til å besøke akkurat din nettside blir tøffere for hver dag. Det hjelper  derimot lite å ha en lekker nettside, hvis den er utviklet på en måte som gjør at ingen finner den. Det kan sammenliknes med å ha en fantastisk butikk plassert langt inne i skogen – der ingen ser den.

Createurene tenker søkemotoroptimalisering når vi jobber med webdesign.

Strategisk webdesign bidrar til at du blir du funnet på nett.

 

Hva utgjør forskjellen mellom å ligge på en førsteplass og en fjerdeplass i Google?

Med hensyn til søk i Google utgjør webdesign stor forskjell på hvor mye relevant besøk du får – ikke minst med tanke på sidens tekniske kvalitet og innholds-strategi. Godt design basert på strategi er helt avgjørende.
 
  • Ca 42 % klikker på det øverste søkeresultatet
  • Ca 11 % klikker på plassering nummer to
  • Ca 8 % klikker på plassering nummer tre
  • Ca 6 % klikker på plassering nummer fire

Webdesign handler om mye mer enn å skape en lekker nettside. Det handler i like stor grad om å være synlig på de viktigste søkene innenfor din bransje.
webdesign-mobil
En topplassering hos Google har stor betydning for antall relevante besøkende og vil påvirke lønnsomheten din. En nettside bør alltid baseres på strategi, innsikt og analyse.
hege-createurene-2016

Vi har over 20 års erfaring med webdesign – snakk med oss om hvordan dine sider kan optimaliseres.

Kontakt, Hege Rygh Harbak
+47 950 60 153 // hege@creat.no

Tall som beviser:

22

års erfaring med webdesign og utvikling av nettsider.

50

millioner Google-søk gjennomføres i Norge hver dag.

140

minutter brukes i gjennomsnitt pr. dag på internett.

Webdesign må ha tydelige målsetninger

Uansett hva slags nettside som skal bygges, så må et webdesign baseres på tydelige mål. En skreddersydd nettside skal enten øke salget ditt, automatisere funksjoner/tjenester eller formidle informasjon. Kanskje skal nettsiden utføre flere oppgaver samtidig? Den må også være basert på et design med god forståelse av virksomheten forøvrig. Derfor legger vi alltid en digital strategi til grunn for våre webdesign. 
 
  • En gjennomtenkt digital strategi er basis for et godt webdesign
  • Korrekt teknisk oppbygging er en vesentlig del av et webdesign
  • Strategisk webdesign sikrer riktig brukergrensesnitt
  • Konverteringspunkter er avgjørende i ethvert webdesign
  • Webdesign legger tilrette for analyse og målinger
  • Webdesign kan sikre godt og søkemotoroptimalisert innhold  
 

Et godt webdesign starter utenfor websiden

Webdesign må planlegges godt for å få nettsiden til å fungere i samhandling med utenforliggende kanaler. Det kan være lett å gå seg bort i planleggingsfasen i forbindelse med utviklingen av en nettside, men i bunn og grunn handler det om hva man kan forvente av vekst med et webdesign basert på tallfakta, innsikt og markedsforståelse – fremfor synsing. Derfor starter vår prosess av webdesign med en viktig analyse av din bransje, konkurrentene og ditt marked. 

Les hvorfor det er viktig å tenke digital markedsføring i forbindelse med webdesign.


Godt webdesign krever avgjørende innsikt 

Hva søker målgruppen etter i din bransje, hvilke ord har flest søk og hvordan skal vi tenke innhold som vil tiltrekke oss flest mulig av relevante besøk? Dette er viktige elementer i et strategisk webdesign. Og ikke minst – hvordan skal websiden samhandle med andre kanaler? Innsikten gir avgjørende kunnskap for å ta riktige beslutninger med hensyn til design og utvikling av nettside. Les mer om SEO og viktigheten av analyser vedrørende webdesign og nettsider.
 
Hvis du eksempelvis selger peisovner og mange kunder søker peisovn med ben og glassdør i sort stål – hvordan skal du komme opp i søk hvis du kun har satset på ordet peisovn? Det finnes flere taktiske metoder innen webdesign for å løse dette. Vi har analysemetodikk og digitale verktøy som gir deg et godt grunnlag for å ta riktige avgjørelser i din bransje – for å skape en perfekt nettside.

 

La oss lage et perfekt webdesign sammen!

Dette sier kundene våre om oss:

«Yello Digital og Createurene har samarbeidet i mange år, og resultatet er alltid like bra! De har en fantastisk innsikt i hvordan markedet fungerer og har hjulpet oss med webdesign, ny nettside og søkemotoroptimalisering. Vi har nå flere lønnsomme topprangeringer i Google-søk. De har også en god kultur for å skape varige kunderelasjoner»
_____________

Torbjørn Spaberg, Daglig leder
Yello Digital

Webdesign er i rask og kontinuerlig utvikling

Det er avgjørende å holde seg oppdatert innen webdesign når det gjelder teknikk og programvare, og ikke minst på hvordan internettbrukere navigerer og søker etter informasjon på nettsider. Det kan være små grep som øker brukeropplevelsen, og som igjen resulterer i et webdesign som gir deg fornøyde brukere og økt salg.
 

Webdesign er et håndverk

En nettside er på mange måter et selskaps ansikt utad. Godt webdesign gir deg store konkurransefordeler.
Createurene har kompetanse innen visuell identitet og merkevarebygging, og forstår hvordan vi skal få frem nettopp din visuelle identitet gjennom webdesign. En god strategi i forbindelse med webdesign baserer seg på forskning og analyse. For å lykkes med webdesign må vi ha en tydelig forståelse for hva målene for bedriften er, hvem kundene er og hvordan det konkurrerende landskapet ser ut.
 

Skreddersydd webdesign starter med å bli kjent med bedriften og kartlegge ulike behov:

  • Hva ønsker du å oppnå med nettsiden?
  • Hvem er målgruppen?
  • Hva trenger målgruppen av informasjon for å gjøre sitt valg?
  • Hvordan ser konkurransesituasjonen ut?

Jo grundigere jobb man legger ned i strategi og forarbeid for et webdesign, desto bedre er forutsetningene for å skape en perfekt nettside – som utfører jobben den er ment å gjøre.

 

Noen av våre jobber