NYHETSBREV

Glem nyheter, tenk salg og markedsføring.

Nyhetsbrev er svært ofte et misvisende og dårlig navn på en utsendelse av e-poster. Poenget med utsendelsen er i de fleste tilfeller ikke å komme med nyheter om produkt eller bedrift. Tenk markedsføring, relasjonsbygging og salg!
 
Et godt nyhetsbrev bør ha en nytteverdi for de som mottar det. Ordet e-postmarkedsføring er langt mer beskrivende fordi en e-post du sender kan ha ulikt innhold og ulike mål.
rino-createurene-2016

Trenger du hjelp til å skape et godt innhold i nyhetsbrevet ditt?

RINO LARSEN
+47 906 09 441 // rino@creat.no

Hva kan et nyhetsbrev inneholde?

Et nyhetsbrev kan fylles med svært ulikt innhold, avhengig av hvilke type kunder og abonnenter du har. Det kan inneholde:

  • En bloggpost om et aktuelt tema
  • En invitasjon
  • Gode råd og tips
  • Konkurranser
  • Produktinformasjon
  • Promotering av produkter eller tjenester
  • Nyheter og kampanjetilbud
.. eller en blanding av alt dette. 
Et nyhetsbrev bør være en del av en større tanke om kommunikasjon og markedsføring av bedrift og merkevare. Og benyttes som en mulighet til å bygge relasjoner og lojalitet.


Hvordan bygge merkevaren gjennom nyhetsbrev? Vi gir deg råd! 


Nyhetsbrev er kundepleie – og salg

Husk at nyhetsbrev går ut til de som allerede har vist interesse for bedriften eller produktene dine. Mottakerne er ofte fornøyde kunder som ønsker å følge deg og produktene dine videre – for å kjøpe mer. De kan også være potensielle kunder som lenge har vurdert å handle av deg – fordi de liker deg og historien din. Uansett så er alle disse gode interessenter, og ikke minst ambassadører for deg.
 

Nyhetsbrev er billig, effektiv og målbart

Et nyhetsbrev som er godt skrevet og har et interessant innhold gir deg høy konverteringsrate og koster lite å sende ut. E-postmarkedsføring treffer motiverte kunder rett i mailboksen, og du kan måle interesse og konverteringer ved hjelp av analyseverktøy.
 
Vi jobber bl.a. med programmet Mailchimp som er en av verdens største leverandører av programvare for nyhetsbrev. Systemet er nettbasert, og med tilgang til internett kan du jobbe med nyhetsbrev uansett hvor du befinner deg.
 

Hjelp til å komme i gang med nyhetsbrev? Vi gir deg en god start!
 

Rekruttering av abonnenter

I dag finnes det krav fra myndighetene om at man ikke skal motta uønsket epost. Derfor er det viktig at man ikke sender nyhetsbrev til de som ikke frivillig har bedt om dette. Nyhetsbrev til bedriftsadresser, eksempelvis post@- og firma@-adresse er lov. Dette er adresser som ikke retter seg til en bestemt fysisk person.
 

For å rekruttere abonnenter må du tenke kreativt

  • Driver du en nettbutikk, kan du legge inn et valg i handlekurven der kundene kan krysse av for nyhetsbrev.
  • Du bør selvfølgelig ha en tydelig boks for å krysse av for nyhetsbrev på nettsiden din. (Prøv å unngå pop-up bokser, da Googles nettleser Chrome kan blokkere disse.)
  • Ved fysiske salg i butikk bør du benytte anledningen til også å verve kjøperne til å motta nyhetsbrev.Sender du ut fakturaer, bør også disse invitere til påmelding.Har du et kundemottak eller en resepsjon, så benytt anledning fysiske møter gir deg til å rekruttere.
  • Husk å ha påmeldingsskjema for nyhetsbrev tilgjengelig på messer, stands og arrangementer. Det beste er direkte via en skjerm eller et nettbrett, men det fungerer også på godt, gammeldags papir.
  • E-postsignaturer kan også invitere mottakerne til å melde seg på nyhetsbrev.
  • Bruk Facebook, f.eks. med et skjema for påmelding – eller kjør kampanjer med en premie, der deltakeren intuitivt skjønner at sjansen for å vinne øker ved å krysse av for nyhetsbrev. 
Vi hjelper deg med å rekruttere abonnenter. Ta en prat med oss!


Mobiltilpasset nyhetsbrev

Det er viktig å tenke mobiltilpasning når man lager et nyhetsbrev. Uavhengig av hvilken målgruppe du har – flere og flere av oss åpner e-post og nyhetsbrev på en mobil.
 
Nyhetsbrevet ditt kan se fint ut på en desktop, men ha et forferdelig brukergrensesnitt på mobilen. Nyhetsbrev bør derfor alltid testes ut på en mobilvisning før det sendes.

La oss lage noe sjukt bra sammen

Noen av våre jobber

Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Asak
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Google adwords for ferdigplen.no
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Hjemmeside for Stig-André Berge
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.