
Teknologi og trender utvikler seg raskere enn noensinne, og endrer hvordan vi handler og søker etter produkter og informasjon. Bedrifter som ikke ser muligheter risikerer å havne i bakevja. Samtidig bør beslutninger baseres på innsikt og data. Bygg videre på det som funket i 2025, dropp det som ikke leverte, sett av en andel av budsjettet til å teste noe nytt, og gjør deg klar for å treffe enda bedre i 2026.
Se gjennom tall og analyser for å identifisere hva som har gitt suksess i år. Hvilke kampanjer leverte høyest avkastning? Gjør mer av det, og kvitt deg med det som ikke ga nok igjen for innsatsen.
Vurder om det er tid for å teste nye kanaler, verktøy, eller markedsføringsmetoder. Hva er den riktige miksen for din bedrift i 2026? Blir budsjettet benyttet der man får best resultater? Målet er tross alt å maksimere ROI og få mest mulig verdi ut av hver markedsføringskrone.
1. AI + kreativitet i innholdsproduksjon
AI er ikke lenger en nyhet, men en integrert del av arbeidsflyten i mange bedrifter. AI kan være en sparringspartner i kreative prosesser og skriveassistent. Rutineoppgaver og publisering kan automatiseres. Innhold kan skreddersys for personlige kundeopplevelser.
3. Autensitet og bærekraft
Kundene foretrekker bedrifter som bryr seg, som har et ekte sosialt engasjement og tar bærekraftige og klimavennlige valg. Markedsførings-gimmicker blir gjennomskuet. Innsatsen og engasjementet må være autentisk, enten det gjelder produktene man selger, et redusert klimaavtrykk eller etisk arbeid.
Vi kan hjelpe deg med budsjett, markedsplan og årshjul – hele pakken eller bare deler av det. Lykke til i planleggingen!