20_SoMe

Sosiale medier – to be or not to be?

Sosiale medier er i vinden som aldri før. Du vet det finnes mange muligheter, men hvor starter du?


Snapchat, Facebook, Instagram, LinkedIn, bare for å nevne noen få, er sosiale mediekanaler som kan være en del av din markedsføring. Det er her du kan inspirere, trigge, bygge tillitt og overbevise målgruppen din.
 
Det aller første man må gjøre er å definere klare mål. Vil du fortelle om en produktnyhet, eller vil du få kunder til å foreta et kjøp på nettsiden? Målet er utgangspunktet for valg av kanal og den overordnede strategien, for ja. – Du vil trenge en strategi. Strategien bør også inneholde retargeting, og en plan for hvordan du skal hente tilbake leds som har vist interesse men ikke konvertert. Kombinerer du analyser fra Google Analytics med Facebook Business Manager kan du også finne ut hvordan kjøpstrakten ser ut, og når du bør sette inn støtet.
 
Stadig hører vi om kunder som har annonsert på Facebook, men som er usikre på effekten.

Facebook byr på et eget annonseverktøy som kalles Business Manager, og her finnes utallige muligheter for innsikt og resultatdreven markedsføring. I dag er Facebook den mest oversiktlige sosiale mediekanalen, men flere andre kanaler følger etter for å gi bedrifter de beste mulighetene for å lykkes.
 
Uansett hvor i landskapet du beveger deg, er en ting sikkert. Sosiale medier er noe du bør satse på fremover!
 
 
 

Ta kontakt med oss