Digital markedsføring

– innsikt og analyse er nøkkelen til suksess.

Digital markedsføring

– innsikt og analyse er nøkkelen til suksess.

Mye tyder på at digital markedsføring passerer tradisjonell markedsføring og blir størst i 2017. Den største forskjellen på de to er at digital markedsføring gir umiddelbar innsikt og hjelper oss å forvalte markedsbudsjettet ditt optimalt.
 

Kundene har aldri hatt mer rett enn nå!

15 års erfaring med digital markedsføring har lært oss at svaret alltid ligger hos kundene. Ved å forstå kundereisen kan vi gi gode beslutningsgrunnlag til våre kunder. Måle- og analyseverktøy avdekker hvilken del av markedsføringen din som er mest kostnadseffektiv. Verktøyene gir også god innsikt til eventuelle forbedringer av nettstedet ditt for å øke konverteringsraten. 

Kunnskapen vår om de forskjellige kanalene, samt analyser, målinger og oppfølging, bidrar til en sunn og effektiv forvaltning av markedsbudsjettet ditt. Kunden bestemmer, vår jobb er å forstå og tilrettelegge slik at salget havner hos deg.


Vi hjelper deg med:

  • Digital markedsføring og strategi
  • Annonsering i søkemotorer
  • Søkemotoroptimalisering, SEO
  • Banner og display-annonsering
  • Annonsering i sosiale medier
  • Performance
  • Analyse og innsikt

95 % av besøkende til et nettsted forlater siden uten å konvertere*


Bli bedre kjent med kundene dine!

En kundereise består gjerne av flere faser – fra tidspunktet der man har et ønske eller en utfordring, til en fase der man søker en løsning og vurderer de forskjellige alternativene, for så å beslutte. Konkurransen er stor og konkurrentene ligger kun en tommelbredde unna. Det betyr at besøkende på din side antakelig også sjekker flere tilbydere. Da er det viktig å ha en strategi for å hente de tilbake til deg.

Snakk med oss om digital markedsføring
 
Med en god digital markedsstrategi kan du øke både omsetning og resultat. Du vil kunne treffe målgruppen din – på rett sted, til rett tid – med riktige argumenter. Analyser og målinger gjør at du blir bedre kjent med kundene dine, og lettere kan tilfredsstille deres ønsker og behov.
 
Dette er eksempler på tre ulike kundereiser. Det er vanlig at en potensiell kunde besøker et nettsted flere ganger før konvertering uansett hvilket segment man er i. Vi måler alle aktiviteter for å optimalisere slik at vi henter tilbake interessentene. En kombinasjon av SEO og SEM skaper ofte gode resultater.

Performance marketing: No cure, no pay

I noen tilfeller kan annonseringen være enda mer målrettet: No cure, no pay-annonsering. Her betaler du kun for klikk som resulterer i konkrete salg eller konverteringer. Vi gjør hele jobben, du betaler kun en avtalt pris per lead eller salg. Vi har flere modeler for dette og svært gode resultater å vise til.
Les mer om Performance Marketing her.
 

SEM (Søkemotormarkedsføring)

Betalt, digital markedsføring i AdWords ovenfor de som er aktivt ute og søker etter dine produkter og tjenester. Her betaler man gjerne for klikk og i enkelte tilfeller for visninger. Det finnes flere muligheter for å treffe målgruppene dine, og Google har blant annet disse tjenestene for annonsering:
 

1. Google AdWords

2. Google Remarketing

3. Google Display

Ved besøk på en nettside lastes en Cookie(kode) ned på din enhet. Ved besøk på en annen side som er knytt opp mot Google Display Network brukes koden til å vise en annonse som er relevant i forhold til hva du har besøkt. Dette er i mange tilfeller en svært lønnsom del av AdWords-kampanjer.

SEO (Søkemotoroptimalisering)

Taktisk og strategisk søkemotoromptimalisering gir god rangering hos Google, og skaper flere relevante klikk fra organiske søk. En side som Google rangerer høyt, får bedre plassering og billigere klikk i AdWords – dvs. lavere kostnader.
Les mer om SEO her.
 

Annonsering i sosiale medier

Man kan annonsere demografisk i sosiale medier, som f.eks. ved å bruke alder, interesser, arbeidsplass, utdannelse med mer. Det gir gode muligheter til å treffe målgruppen din med høy presisjon. Man kan også optimalisere kampanjene underveis. For eksempel kan vi annonserer mot kvinner i alderssegmentet 30-45, bor i Lørenskog og som er utdannet innen økonomi.
Les mer om sosiale medier her
Kontakt oss
Rino Larsen Createurene kontakt
RINO LARSEN
Daglig leder / Strategisk rådgiver
+47 906 09 441
rino@creat.no

 
Epost*
Telefon*
Henvendelsen gjelder:
Del denne siden på:
Følg createurene på:
følg oss på facebook
følg oss på g+
følg oss på linkedin
følg oss på twitter

Hold deg oppdatert!

Kontaktinformasjon:
Createurene Kommunikasjon og reklame AS
Adresse: Hvamstubben 17
2013 Skjetten
Norge

Telefon: + 47 64 83 27 00