Performance marketing – no cure, no pay!

Performance marketing er en kategori innenfor digital annonsering der du kun betaler for målbare resultater. Vi tar hele jobben og all økonomisk risiko. Du betaler kun per godkjente leads eller salg. 
 

Fordeler med Performance marketing:

  • Du betaler kun for konkrete leads eller salg
  • Du betaler ikke for tilleggseksponeringen du får i kampanjeperioden
  • Du sikrer at inntektene alltid er større enn investeringen
  • Du får dokumenterbare resultater i sanntid


Mer engasjement gir høyere lønnsomhet

Våre modeller for performance er basert på en konverteringspris som gir bedre lønnsomhet. Vi tar all økonomisk risiko og alle kostnadene i Google, du betaler kun en avtalt sum per konvertering. Summen er kalkulert ut i fra hvor mye konkurranse det er, kostnaden på klikk og hvor godt tilrettelagt websiden er for konvertering. Vi tester før vi setter i gang og anbefaler kun løsningen hvis det er lønnsomhet for begge parter.

Vi har mange gode eksempler og referanser å vise til. Performance passer for de fleste typer virksomheter.

Ta gjerne kontakt for en uforpliktene prat om Performance 

 
Performance markedsføring

Vi skreddersyr hviken performance-modell som passer deg best. Du får gode innsiktsdata og sporing på konverteringer. Det er ingen lange avtaler eller bindingstider og vi kan avslutte eller endre modell på kort varsel. 


CPL – Cost per Lead – kostnad for hvert lead

CPL er en prismodell hvor du kun betaler for konkrete henvendelser fra de potensielle kundene som annonser og Google AdWords genererer. Beregn hva snittverdien for en ny kunde er verdt, slik at du kan sette en realistisk pris på konverteringen. Hvor mange leads må du i snitt ha for å gjøre et salg? Og hva er et gjennomsnittssalg verdt? Denne beregningen vil være utgangspunktet for hva du er villig til å betale for et kvalifisert lead – og for å stadfeste en fast sum for hver målbar konvertering/lead.
 

CPA – Cost per Action – kostnad for hvert salg/handling

CPA er kun å betale for den delen av annonseringen på nett og Google AdWords, som resulterer i en konkret handling – i de fleste tilfeller et dokumenterbart salg. Du betaler altså for bare for den delen av annonseringen og de klikkene som har gitt konkrete resultater på bunnlinjen. Dette innbefatter også såkalt affiliate marketing, som er basert på en provisjon (som inngår i den avtalte kostnaden for hvert salg) til nettaviser, blogger og nettsteder som skaffer konverteringen/salget – gjennom f.eks. bannerannonser, content marketing, tekstlinker, artikler og omtaler.
Vet du hva du er villig til å betale, for å ha god inntjening på hvert gjennomsnittssalg , så er det utgangspunktet for å forhandle summen du betaler for hver konvertering – i form av et dokumentert salg.
 

CPM – Cost per Mille – kostnad per tusen visninger

Prismodellen baserer seg på antall ganger annonsen din vises til en person. Prises per tusen visninger, f.eks. CPM = 80 kroner. Retargeting og bannerannonsering er som regel priset på CPM. Du kan styre hvor mange ganger en annonse maksimalt skal vises til samme person.
    

CPC – Cost per Click – kostnad per klikk

Her betaler du for hvert klikk annonsen får. Google AdWords baserer seg f.eks. nesten utelukkende på CPC. Klikkprisen styres av konkurransen på søkeordet du ønsker treff på. I tillegg påvirkes den også av kvaliteten på annonsen din og landingssiden annonsen peker til.
Kontakt oss
Stian Brøndmo Createurene kontakt
STIAN BRØNDMO
Kommunikasjons-
rådgiver
+47 936 58 858
stian@creat.no

 
Epost*
Telefon*
Henvendelsen gjelder:
Del denne siden på:
Følg createurene på:
følg oss på facebook
følg oss på g+
følg oss på linkedin
følg oss på twitter

Hold deg oppdatert!

Kontaktinformasjon:
Createurene Kommunikasjon og reklame AS
Adresse: Hvamstubben 17
2013 Skjetten
Norge

Telefon: + 47 64 83 27 00