Hvordan jobbe smart i sosiale medier?

Hva ønsker du å oppnå med å markedsføre deg i sosiale medier? Skal du bygge relasjoner, inspirere, drive dialog, eller bidra med tips og råd? Det er viktig å ha tydelige mål for markedsføring i SoMe (sosiale medier).
 

Sosiale medier kan benyttes til forskjellige formål:

  • Få flere kunder – øke salget
  • Bygge merkevaren din
  • Eksponere produkter eller tjenester
  • Øke trafikken til nettside/landingsside
  • Bygge relasjoner og lojalitet hos nye og eksisterende kunder 
Antall brukere på sosiale medier

Hvordan skape lønnsomme resultater i sosiale medier?

Du kan selvfølgelig ha flere målsettinger med tilstedeværelsen din i sosiale medier – og gjennom testing vil du lettere se hva slags innhold som engasjerer og som fortjener økt fokus.
Gjennom å måle og analysere resultater, slipper du å kaste bort penger på annonser eller innsats som ikke virker. Vi hjelper deg.
 

A/B testing gir bedre resultater

Ved å teste flere annonsevarianter mot hverandre, vil man kunne skille ut hvilke(n) som gir best resultater og best utnyttelse av budsjett. Vi bruker analyseverktøyene i de sosiale mediene, samt Fanbooster og Google Analytics for å kunne måle verdien av alle gjennomførte aktiviteter. Med god sporing kan vi analysere resultatene i realtid og stadig gjøre forbedringer – også ved å følge og sammenlikne med konkurrenters aktiviteter og resultater.

Kontakt oss om effektiv bruk av sosiale medier


Hvor målrettet kan du annonsere i sosiale medier?

I sosiale medier har du muligheten til å målrette annonser ved å segmentere på blant annet alder, kjønn, geografi, interesser, utdanning, sivilstatus, stilling, bransje med mer.
Vi bidrar til å skape resultater gjennom kunnskap, kreativitet og verktøy.
Hvor mange er på sosiale medier i 2017?

Hvor mange er på sosiale medier i 2017?

Facebook i Norge

peoplee1
3 448 000 har profil (83,5 %)
people5
3 443 000 er brukere (83,4 %)
  • Drøyt 3,4 millioner nordmenn har Facebook profil.
  • 83 % av de med profil bruker tjenesten daglig. Dette tilsvarer 7 av 10 nordmenn over 18 år.
  • Andelen med profil blant de som er 60 år eller eldre øker. Det er stabile tall i de andre aldersgruppene.
  • 3 av 5 med profil følger ett eller flere redaksjonelle medier på Facebook.
facebook-statistikk ny

Snapchat i Norge

peoplee1
2 317 000 har profil (56,2 %)
people5
2 305 000 er brukere (55,9 %)
  • Med 2,3 millioner norske profiler over 18 år har Snapchat inntatt en solid nummer to-posisjon innen sosiale medier i Norge.
  • Bruksfrekvensen er også den nest høyeste. Om lag 7 av 10 er innom daglig, mens 9 av 10 bruker tjenesten ukentlig.
  • De eldste blir stadig større del av Snapchat-samfunnet. Andelen med profil i gruppen 60 år + har mer enn tredoblet seg  de siste årene.
snapchat-statistikk ny

Instagram i Norge

peoplee1
1 963 000 har profil (47,6 %)
people5
1 957 000 er brukere (47,4 %)
  • Instagram får stadig nye brukere, og nå har nesten to millioner nordmenn profil.
  • Andelen som bruker tjenesten ukentlig eller oftere har også økt det siste halvåret.
  • Det er fortsatt en overvekt av kvinner blant de med instagram-profil.
  • Kvinner har også høyere bruksfrekvens enn menn. 64 % av kvinnene med profil bruker tjenesten daglig, mot 42 % av mennene.
instagram-statistikk ny

LinkedIn i Norge

peoplee1
1 145 000 har profil (27,8 %)
people5
1 109 000 er brukere (26,9 %)
  • Om lag 28 % av befolkningen har LinkedIn-profil. LinkedIn er dermed like stort som Twitter i Norge.
  • Andelen rofiler er langt større i Oslo enn i resten av landet. 47 % av hovedstadens innbyggere 18+ har profil.
  • Hver tredje bruker benytter tjenesten sjeldnere enn for tre måneder siden.
linkedin-statistikk ny

Twitter i Norge

peoplee1
1 144 000 har profil (27,7 %)
people5
1 075 000 er brukere (26,0 %)
  • Antallet profiler på Twitter er stabilt, og har ligget på drøyt en million i mer en et år.
  • 273.000 nordmenn over 18 år bruker Twitter daglig. Av disse er nesten tre fjerdedeler menn.
  • Drøyt halvparten følger ett eller flere redaksjonelle medier på Twitter.
twitter-statistikk ny2

Pinterest i Norge

peoplee1
619 000 har profil (15,0 %)
people5
588 000 er brukere (14,2 %)
  • 15 % av den voksne befolkningen har Pinterest-profil.
  • Om lag halvparten av de med profil bruker tjenesten månedlig eller sjeldnere.
  • De som har Pinterest-profil er i stor grad også tilstede på andre bildedelingstjenester. Henholdsvis 80 % og 84 % har også profil på Instagram og Snapchat.
pinterest-statistikk ny

YouTube i Norge

peoplee1
1 647 000 har profil (39,9 %)
people5
3 705 000 er brukere (89.8 %)
  • 3,7 millioner nordmenn bruker YouTube. Av tjenestene som omfattes av undesøkelsen, er det dermed den tjenesten flest nordmenn bruker.
  • Det er imidlertid langt flere som bruker tjenesten enn som har profil. 1,6 millioner nordmenn 18+ har profil.
  • Bruksfrekvensen er langt høyere blant de med profil. 37 % av de med profil bruker tjenesten daglig, mot kun 10 % av de uregistrerte brukerne.
youtube-statistikk ny
Kontakt oss
Stian Brøndmo Createurene kontakt
STIAN BRØNDMO
Kommunikasjons-
rådgiver
+47 936 58 858
stian@creat.no

 
Epost*
Telefon*
Henvendelsen gjelder:
"Createurene kommer uoppfordret med tiltak som kan gi oss fullbooket kalender. De måler kampanjene og rapporterer effekten de har gitt! Gull for oss!" 
_____________

Morten Aarsrud
 Daglig leder

Villajoyosa
Del denne siden på:
Følg createurene på:
følg oss på facebook
følg oss på g+
følg oss på linkedin
følg oss på twitter

Hold deg oppdatert!

Kontaktinformasjon:
Createurene Kommunikasjon og reklame AS
Adresse: Hvamstubben 17
2013 Skjetten
Norge

Telefon: + 47 64 83 27 00