Reklamefilm

En GOD reklamefilm kan ha DÅRLIG effekt...

Dersom ingen ser den! Derfor er en gjennomtenk strategi for publisering og deling av en reklamefilm i ferd med å bli like viktig som både innhold og produksjon. Det krever både innsikt og forståelse for dagens skiftende trender, og for hvilke faktorer som må trigges for å få seernes oppmerksomhet.
 
Reklamefilm utvannes som begrep, ettersom vi i stadig mindre grad ønsker å se eller påvirkes av reklame. En reklamefilm konkurrerer i økende omfang med annet innhold målgruppen prioriterer. Dette må også påvirke måten vi tenker på når vi produserer en reklamefilm.
rino-createurene-2016

Lurer du på om du har budsjett til å lage reklamefilm?
Kontakt oss, så finner vi en løsning!

RINO LARSEN
+47 906 09 441 // rino@creat.no

Reklamefilm på TV

TV-seerne kan i større grad enn tidligere velge å ignorere reklame. Med dagens tilgang til streamingtjenester og opptaksmuligheter i den lineær TV-verden, kan man velge å unngå reklame helt. Det betyr ikke at TV er en dårlig reklamekanal, men du bør være bevisst målgruppen din før du velger denne relativt dyre kanalen.
 Reklamefilm i sosiale medierTallenes tale er klar: Forbrukerne foretrekker film framfor tekst og bilder i sosiale medier – og de ønsker seg mer av det. Filmer er enkle å fordøye, og de har en overlegen evne til å engasjere og påvirke oss emosjonelt.
 
Mesteparten av aktiviteten på internett foregår i dag på mobilen – og foregår når man er på farten eller skal sjekke noe raskt. Da vil de fleste foretrekke korte filmer fremfor å forholde seg til lange tekster.
 

Målretting og segmentering

De sosiale mediene gir deg unike muligheter til å målrette og segmentere ved visning av en reklamefilm. Dette er på bakgrunn av informasjon som brukeren har oppgitt om seg selv:
  • Demografi
  • Geografi
  • Adferd 


Interesser

Smarte algoritmer hos Facebook og YouTube vekter innhold som brukerne tidligere har vist interesse for – og reklame man ikke bryr seg om, ignoreres. Relevans gir muligheten til å få økt og riktig trafikk til en nettside eller landingsside ved direkte klikk, og som øker sjansen for konvertering mens budskapet er ferskt. 
 

Analyse og måling av resultater

I tillegg gir analyse og målinger umiddelbare resultater på respons og effekt fra de respektive kanalene og valgene man har tatt. Det gir unike muligheter til å optimalisere en kampanje fortløpende. Evaluering i etterkant er også svært nyttig, og tilfører kunnskap og svar med hensyn til ROI. Kontakt oss, så tar vi deg gjennom en analyse.
 
 

10 tips om reklamefilm i sosiale medier

  • Merkevarebygging er fortsatt svært viktig. Legg derfor gjerne inn tydelige referanser til merkevaren tidlig i filmen.
  • I sosiale medier er det spesielt viktig at filmen også kommuniserer uten lyd.
  • Unngå å legge inn for mange budskap. De fleste av oss klarer ikke å få med seg mer enn ett hovedpoeng.
  • Engasjer helst seerne fra første sekund. Da unngår du at de «hopper av» underveis.
  • Bruk av spesielle effekter og unikt design kan gjøre at filmen «står ut».
  • Ved bruk av musikk, sørg for at den engasjerer og underbygger historien – og treffer målgruppen.
  • En engasjerende historie som bruker emosjonelle virkemidler huskes lettere.
  • Vær bevisst på reklamefilmens lengde. Hvor raskt kan historien fortelles?
  • Bruk av humor er effektivt. Det får seerne til å føle seg vel.
  • Sørg for at merkevaren har relevans og er en naturlig del av den kreative idéen.Kontakt oss, så hjelper vi deg med effektive løsninger – både når det gjelder kostnader og resultater!
 

Reklamefilm på nettsider

Både sosiale medier og søkemotorer prioriterer film i sine algoritmer. En bedrift har over 50 ganger så stor sjanse for å havne på førstesiden hos Google hvis man strategisk benytter seg av film på nettsiden. En nettside som inkluderer film slår bedre ut med tanke på SEO, når andre faktorer som titler, meta og lastetid er ivaretatt.
 
Søkemotoroptimalisering med film? Kontakt oss, så hjelper vi deg!

La oss lage noe sjukt bra sammen

Noen av våre jobber

Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Markisemannen
Gjennom tverrfaglige kompetanse ga vår hybridbyråløsning god vekst og ROI.
Ekstern markedsavdeling for Asak
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Ekstern markedsavdeling for Asak
Betal for èn – få et helt team
Google adwords for ferdigplen.no
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Google adwords for ferdigplen.no
Provisjonsbasert annonsering - betal kun for leads. Gode resultater og høy måloppnåelse.
Hjemmeside for Stig-André Berge
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Hjemmeside for Stig-André Berge
En liten hjemmeside for en stor idrettsutøver.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Webdesign Dovrepeisen
Webdesign basert på kundeinnsikt for verdens eldste peisprodusent.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.
Merkevarestrategi Lillestrøm Kultursenter
Merkevarestrategi tilfører konkurransekraft og skiller deg fra konkurrentene.