Webdesign

– en webside er godt designet når den skaper forventede resultater

Webdesign

– en webside er godt designet når den skaper forventede resultater

Det finnes ca 4 millioner nettsider i Norge*

Konkurransen om å få rett målgruppe til å besøke din nettside blir sterkere og sterkere for hver dag. Det hjelper lite å ha verdens fineste nettside hvis ingen finner den. Det blir det samme som å ha en fantastisk fin butikk langt ute i skogen – et godt stykke bortenfor stien – der ingen ser den.

 
Vi har laget en webguide for å gjøre planleggingen av webdesign enklere for deg.
 

Hva er forskjellen på å ligge på førsteplass og fjerdeplass i Google?

Ved søk i Google er det stor forskjell på hvor mye relevant besøk du får i forhold til sidens tekniske kvalitet og innholdsstrategi.
  • Ca 42% trykker på det øverste
  • Ca 11% trykker på nummer to
  • Ca 8% Trykker på nummer tre
  • Ca 6% Trykker på  nummer fire
En topprangering har stor betydning i antall relevante besøkende og vil i mange tilfeller øke lønnsomheten. Webdesign bør baseres på innsikt og analyse.

En nettside må ha tydelige målsetninger.

Uansett hva slags nettside som skal bygges, så må den baseres på tydelige mål. Den skal enten øke salget ditt, automatisere funksjoner/tjenester eller formidle informasjon. Kanskje skal den ha flere oppgaver samtidig? Den må også være bygget i god forståelse med virksomheten ellers, derfor legger vi alltid en digital strategi til grunn for våre webdesign. 
  • En gjennomtenkt digital strategi
  • Korrekt teknisk oppbygging
  • Riktig brukergrensesnitt
  • Konverteringspunkter på nettsiden
  • Analyse og målinger
  • Godt og søkemotoroptimalisert innhold  


Et godt webdesign starter utenfor websiden

En webside må planlegges for å fungere i samhandling med kanaler som ligger utenfor websiden. Det kan være lett å gå seg litt bort i planleggingsfasen, men i bunn og grunn handler det om hva man kan forvente å få av vekst ved å designe en side basert på tallfakta, innsikt og markedsforståelse fremfor synsing. Derfor starter vår prosess av webdesign med en viktig analyse av din bransje, konkurrentene og ditt marked. 

Les hvorfor det er viktig å tenke digital markedsføring når du bygger ny webside.
 

Den avgjørende innsikten 

Hva søker målgruppen etter i din bransje, hvilke ord har flest søk og hvordan skal vi tenke innhold som vil tiltrekke oss flest mulig av relevante besøk? Og ikke minst – hvordan skal websiden samhandle med andre kanaler? Innsikten gir deg avgjørende kunnskap for å ta riktige beslutninger ved utvikling av nettside. Les mer om SEO og viktigheten av analyser.
 
Hvis du for eksempel selger peisovner og mange kunder søker peisovn med ben og glassdør i sort stål. Hvordan skal du komme opp i søk hvis du kun har satset på ordet peisovn? Det finnes flere taktiske metoder for å designe websiden for å løse dette. Vi har analysemetodikk og digitale verktøy som gir deg et godt grunnlag for å ta riktig avgjørelse i din bransje
 
Kontakt oss
Stian Brøndmo Createurene kontakt
STIAN BRØNDMO
Kommunikasjons-
rådgiver
+47 936 58 858
stian@creat.no

 
Epost*
Telefon*
Henvendelsen gjelder:
Del denne siden på:
Følg createurene på:
følg oss på facebook
følg oss på g+
følg oss på linkedin
følg oss på twitter

Hold deg oppdatert!

Kontaktinformasjon:
Createurene Kommunikasjon og reklame AS
Adresse: Hvamstubben 17
2013 Skjetten
Norge

Telefon: + 47 64 83 27 00