20_konvertingngsoptimaliseirng

Ny SEO-strategi økte besøket med 147%

Kunden hadde lenge brukt Google Ads, men ønsket å se om Google søkemotoroptimalisering / SEO også kunne øke antall besøk til nettsiden (trafikk). De tilbyr både produkter og tjenester rettet mot private og næringslivsbygg i Oslo og omegn.
 

Mål:

Øke trafikk (antall besøk) fra et marked som aktivt søker etter varer og tjenester i Google som kunden tilbyr.
 

Metode:

Søkemotoroptimalisering (SEO)
 

Strategi:

Ettersom kunden allerede benyttet Google Adwords, ville vi øke klikkprosent slik at de som søker i Google velger nettopp denne kunden, og gir færre klikk til konkurrenter.

De som søker på ord som allerede konverterer bra i Google Ads, vil nå også bli synlig i det som kalles organisk søk. Resultatet gir forsterket klikkprosent uansett om man klikker Google Ads eller via organisk søk.


CTR på organisk førsteplass utgjør i snitt 42% av alle søk.

Eksempelvis er CTR (klikkprosent) på annonser i gjennomsnitt 22%, og ved organiske topprangeringer i Google  vil man kunne hente klikkfrekvens via organisk søk i tillegg. CTR på organisk førsteplass utgjør i snitt 42% av alle søk.
 


Søkeordsanalyse

En søkeordsanalyse avdekker og kartlegger de viktigste søkeordene og søkefraser som markedet benytter ved søk.
Vi gjennomførte også en søkeordsanalyse hvor vi avdekket og kartla de viktigste søkeordene og søkefraser som markedet benytter ved søk.


Denne analysen viser blant annet hvor mange søk det er i gjennomsnitt per måned (volum) for de ulike søkeordene og viser også hvor kunden rangerer på de ulike søkeordene.

Her fant vi verdifulle søkeord som nettsiden ikke var optimalisert for. I samarbeid med kunden valgte vi ut de 10 beste søkeordene som vi skulle starte med.
 

Tiltak 2: ON-Site

ON-Site er tiltak man gjør på selve hjemmesiden. Vi sørget for å forbedre forsiden og undersider på kundens hjemmeside for de respektive søkeordene.
 

Tiltak 3: Vår SEO metode

SEO er forkortelsen for Search Engine Optimization eller søkemotoroptimalisering på norsk.

Vår metode ivaretar Google's retningslinjer og tiltakene omfatter en rekke faktorer som vi etter mye testing har bygget omfattende kompetanse på.
 

Resultat

Allerede etter 30 dager kunne vi registrere økt trafikk til nettsiden.

Når vi var inne i vår tredje måned kunne vi vise til en økt trafikk på +147% sammenlignet med før oppstart, og tallet er stigende etterhvert som vi jobber med mer og flere søkeord for optimalisering.
 

Er din bedrift vår neste suksesshistorie?

Våre kunder opplever alt fra 75% til 200% økning i trafikk fra Google. Hva din bedrift kan forvente i økt trafikk kommer helt an på søkevolumene for ditt marked og hvilke rangeringer din bedrift har fra før. Felles for alle våre kunder er at de er superfornøyde og har fått økt lønnsomhet ved å ha oss med på laget.
 

Vi tar gjerne en rask Google søkeordsanalyse for din bedrift, som inneholder:

  • Dine topp 5 søkeord for ditt marked med månedlig søkevolum
  • Hvilke rangeringer du har på disse søkeordene
  • Hvilke eksakte tiltak du bør gjøre for å innta førsteplass på rangeringene
Rapporten er gratis og uforpliktende.
Be om en gratis søkeordsanalyse

 
Kontakt oss
Del denne siden på: